niedziela, 27 maja 2012

ciasto marchewkowe

Gdy pierwszy raz usłyszałam o cieście marchewkowym - nie byłam do tego pomysłu przekonana. Do czasu, kiedy miałam okazję go spróbować w wykonaniu koleżanki. Wtedy okazało się, że ciasto jest bardzo delikatne i wilgotne, a marchewka dodaje wypiekowi koloru.
Po jakimś czasie postanowiłam sama spróbować i upiec ten deser.


Ciasto można dowolnie modyfikować.
Ja przygotowuję je na zmianę - a to z  migdałami, a to z orzechami włoskimi czy też laskowymi. Czasem przecinam ciasto w połowie i przekładam kremem.
Jak kto woli...

Przygotowuje się je bardzo łatwo i szybko.
Zazwyczaj piekę w małej formie 10 cm x 20 cm (na 2 osoby to w sam raz) - wtedy dzielę wszystkie składniki przez 2. Ale kiedy spodziewam się gości....

Składniki:

  • 4 jajka
  • 1,5 szklanki cukru
  • 2 szklanki mąki
  • 1 szklanka oleju
  • 2 szklanki startej marchewki (drobne oczka)
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 2 łyżeczki cynamonu
opcjonalnie:
  • 0,5 szklanki poszatkowanych (na grubo) migdałów / orzechów włoskich / laskowych
  • krem do tortów (np. kawowy lub advocatowy)

Przygotowanie:
  1. Całe jajka utrzeć z cukrem na puszystą masę.
  2. Powoli dodać olej, cały czas ucierając.
  3. Stopniowo dosypywać mąkę, ucieramy do uzyskania gęstej i gładkiej masy.
  4. Dosypujemy proszek i sodę oraz cynamon.
  5. Dodajemy startą marchewkę, orzechy i delikatnie mieszamy łyżką do połączenia składników.
  6. Pieczemy ok. 30-40 minut w temp. 180 stopni w formie wysmarowanej tłuszczem i oprószonej mąką lub wyłożonej papierem do pieczenia .

Smacznego!

1 komentarz:

  1. hmmmmm....kusi - we wtorek planuję zrobić - ciekawe czy mi wyjdzie:)Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Nie zastanawiaj się - pisz. Czekam na Twój komentarz. Jeśli komentujesz anonimowo podpisz się proszę imieniem lub nickiem.
Dziękuję za Twój komentarz i odwiedziny na moim blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...