niedziela, 20 maja 2012

guacamole - weekendowe śniadanie

W końcu weekend! 
Uwielbiam soboty i niedziele (choć soboty zdecydowanie bardziej) z wielu powodów. 
Pierwszy i podstawowy, to oczywiście dlatego, że można bezkarnie poleniuchować. 
Drugi, nie mniej przyjemny, to taki, że nie trzeba znowu wcześnie wstawać. I choć wylegiwanie w łóżku do południa nie leży w mojej naturze, sama świadomość faktu, że istnieje taka możliwość wywołuje uśmiech na mojej twarzy. 
Trzeci, i w moim przypadku kluczowy, to komfort w postaci czasu na przygotowanie takiego śniadania, na jakie tylko mam ochotę. Po całym tygodniu pracy, kiedy (z braku czasu, bowiem rano każda minuta pod kołdrą jest dla mnie bezcenna) śniadaniem jest zazwyczaj kanapka z czymś co się akurat nawinie pod rękę, w weekend mogę sobie zafundować w końcu coś wyjątkowego. 
Miano luksusu nabiera tutaj dla przykładu jajecznica, omlet czy tak jak dzisiaj - jajko gotowane na miękko. Sztukę gotowania jajek na miękko mam dopracowaną do perfekcji - podzielę się z Wami moim sekretem.

Do jajka dziś proponuję także pastę z awokado (moją wersję guacamole) do grzanek z masłem czosnkowym.


Składniki:
porcja dla 2 osób

guacamole
  • 1 dojrzałe (miękkie) awokado
  • 1/4 czerwonej papryki
  • sok z 1/4 cytryny
  • sól
  • pieprz

masło czosnkowe
  • 2 łyżki masła
  • 1 ząbek czosnku lub 0,5 łyżeczki czosnku w proszku
  • świeży koperek

grzanki
  • chleb
  • masło czosnkowe

jajka na miękko
  • 2 jajka 
  • woda
  • sól

Przygotowanie:

guacamole
  1. Umyj o obierz awokado.
  2. Włóż do miski i rozdrobnij (poduś) awokado widelcem aż uzyska gładką konsystencję.
  3. Dodawaj stopniowo do awokado sok z cytryny (nie wlewaj od razu całego soku, tylko stopniowo reguluj ilość ustalając Tobie odpowiadający poziom kwasowości). Sok z cytryny nie tylko dodaje smaku ale również zapobiega szybkiemu ciemnieniu awokado.
  4. Umyj i pokrój paprykę w drobną kosteczkę. Dodaj do miski.
  5. Wymieszaj wszystko dokładnie dodając do smaku sól i pieprz.

masło czosnkowe
  1. Do małej miski włóż masło.
  2. Dodaj wyciśnięty ząbek czosnku lub czosnek w proszku.
  3. Dodaj umyty i poszatkowany na drobno koperek.
  4. Energicznie wymieszaj.
  5. Gotowe!

grzanki
  1. Pokrój chleb.
  2. Posmaruj masłem czosnkowym.
  3. Wstaw do opiekacza na ok. 3-4 min.
  4. Posmaruj guacamole.
  5. Gotowe!

jajka na miękko
  1. Wyjmij jajka z lodówki. To ważne by jajka nie były zbyt zmrożone, zanim włożysz je do wody - różnica temperatur może spowodować, że jajko pęknie na styku z gorącą wodą.
  2. Zagrzej wodę w małym garnku. Polecam do tego celu najmniejszy palnik na kuchence.
  3. Gdy woda zawrze dodaj ok. 1 łyżeczkę soli. 
  4. Zmniejsz gaz na palniku na "średni".
  5. Włóż jajka do wrzątku i gotuj RÓWNE 6 minut. Jak tylko czas gotowania zmieni się z 5 minut na 6 - wyjmij jajka i wstaw pod zimną wodę.
  6. Mnie ten patent nigdy nie zawiódł.Jajka zawsze wychodzą na miękko.
  7. Gotowe! 
Wam również życzę tak miłego śniadania jak moje:)  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Nie zastanawiaj się - pisz. Czekam na Twój komentarz. Jeśli komentujesz anonimowo podpisz się proszę imieniem lub nickiem.
Dziękuję za Twój komentarz i odwiedziny na moim blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...